Mathias Van Dosselaer start zijn carrière als journalist bij de regionale zender TV Oost. Naar eigen zeggen heeft deze eerste werkervaring hem mee gemaakt tot de ondernemer die hij vandaag is. Want in 2015 maakt Mathias een volledige ommezwaai. Hij zegt de journalistiek vaarwel en start – samen met 2 anderen – een volledig nieuw project: Yondr, een immersive media agency, dat gespecialiseerd is in de creatie van 360° video’s en virtual reality belevingen.
Als zowat de enige speler in Vlaanderen, staan de grote brands vanaf dag één in de rij. Iedereen wil iets met VR doen. Nu, 6 jaar later, moet Mathias het bestaan van de Gartner Hype Cycle bevestigen. De Gartner Hype Cycle is een grafische voorstelling om de volwassenheid, acceptatie en sociale toepassing van specifieke technologieën weer te geven. En die is volledig toepasbaar op Virtual Reality, en dus ook op Yondr.
Een boeiend gesprek met een gedreven ondernemer die de technologische realiteit op de voet volgt en daarmee aan de slag gaat binnen zijn eigen bedrijf.